Okategoriserade

Kvinnor kan!

Äldre mäns reaktioner på kvinnor!

I morse så var Göran Hägg och Stig Malm lite sura över att kvinnor följde med Obama ut till flyget. Det var ju inte vilka kvinnor som helst utan samtliga är ministrar i regeringen.
Långt inne i botten hos många män så betraktar de ändå kvinnor som underlägsna män.

Jag förstår att fd borgarrådet Axén-Olin pustade bredvid gubbarna. Det skulle jag också ha gjort även fast jag är man (äldre)!
När jag såg bilden så var min första reaktion mycket positiv.
Bilden är ett föredöme för kvinnor och särskilt de kvinnor som kommer hit från länder (muslimska) där de inte har något värde utöver att föda barn och passa upp på männen.
Våra kvinnor kan komma upp i högsta toppen . De behöver inte gå tio meter efter mannen längre. Skolorna står öppna för utbildning och avancerade utbildningar.
I vårt land får man vara homosexuell utan större bråk längre.
Bilden på våra kvinnliga ministrar visar vägen framåt för kvinnor i vårt land !
Hur var det Gudrun Schyman sa: ” det sitter en liten taliban även i den svenske mannen”!

Kommentera

