Okategoriserade

Vi bodde bredvid Malmös Synagoga

Vår familj bodde i många år strax bortom Malmös synagoga och daghemmet för judiska barn. Då talar jag om mitten av 80-talet och redan då så var det bomber mot synagogan och förföljelser av judar. Deras gravplats vandaliserades då och då.Polisen kunde stå och vakta utanför i månader.

När jag då hör vänsterpartiets företrädare stå och tala om att de minsann har gjort så mycket bla bla bla så blir jag faktiskt upprörd. Läget i skolorna med de som kommer från arabiska länder har varit akut i många år på flera sätt. Där finns judehatarna av hävd.Detta är ju inget nytt i historien och det vet både politiker och lärare men inget har egentligen gjorts.

Inget åtal trots så många anmälningar de senaste åren.Reepalus utalanden för flera år sedan ligger fortfarande som en våt filt över staden.När de snackade om att judehatet har kommit de senaste 15 åren så stämmer inte detta alls.Från det jag flyttade ner till Malmö 1978 (och Rosengård) så märkte jag detta vidriga hela tiden och större delen av vänstern deltog i detta under snacket om antisionism.

Jag har varit på möten där Mikael Wiehe har fått spy ut sitt hat mot Israel och där unga kommunister har jublat och hurrat för de extrema palestinska rörelserna.KPMLR som på den tiden hade visst inflytande inom vänstern hade sedan många år förbindelser med Palestinas folkfront , en extrem rörelse med flygplanskapningar som specialite .

Kvällen Uppdrag granskning blottlägger ett förhållande som inte är acceptabelt.Palestinas vänner i staden är inte demokrater.

Kommentera

