Okategoriserade

Hemskt våld från Hamas!

Om inte om funnits?

Idag läste jag ett debattinlägg i Dagen där en ung kvinna (ny medlem i KD) är djupt kritisk mot sitt parti).

Men det jag särskilt uppmärksammade var dessa ord :”Denna insikt väcktes först i samband med 7 oktober 2023 och den ofattbara massakern i Israel. På intet sätt förminskar jag det som hände. På intet sätt förnekar jag Israels rätt att försvara sig. Däremot måste man, enligt både mig och principprogrammet, även tänka på de civila som oundvikligen drabbas då Israel försvarar sig.”

Slutorden är så typiska för vår tid, ni måste tänka på de civila. Ska jag tänka på de folkmassor som stod och hyllade och spottade på liken efter mördade unga kvinnor? 80 % står bakom nazihamas våld mot judar. I alla krig skördas det civila offer. De unga människor likt den här kvinnan , vad hade de sagt om de allierades angrepp på Tyskland under ww2.  I Hamburg dödades ca 60.000 människor under en natt av brandbomber.

Israel har under kriget som startades av nazihamas minst civila offer om man jämför med andra krig!

Jag säger att det är tur att inte kristna fredsvänner får styra vårt land. 

Hur hade då stödet till Ukraina sett ut? Sorgligt att se hur det även inom kristenheten finns ett vacklande stöd för Israel som har tvingats återigen att försvara sig. Nazihamas skjuter fortfarande ihjäl Israels soldater samt vägrar lägga ner sina vapen samt släppa sina fångar. Hamas är nazister och beter sig därefter. 

 Klicka på texten om du sitter vid en dator!

Lämna en kommentar